Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 26 november 2008

Hoppsan.......






.....dom blev två! Det var int meningen......fast, jag känner mej trött för två! Så det får va.


Det är jobbigt vara till tandläkarn, även om det gick fort. Som tur var, fick jag behålla tanden, det var BARA resten av tanden som gått sönder. Så nu hoppas jag verkligen att det int finns fler rester som kan gå sönder, för det blir så DYRT!! Det tog kanske en halv timme, 900 spänn!! Jäkligt bra timlön! Man skulle ha blivit tandläkare!



Glömde ju berätta igår, bussen som går härifrån ner till schtaan, den hamnade i diket! Klantaschel må jag säga! Troligen var han väldigt kissnödig och ville snabbt ner till stan igen, för det måst ha gått fruktansvärt fort när han svängde ut på vägen! Nån sa att han hade snurrat runt, men jag undrar jag, isof skulle nog mer ha gått sönder. Runt om menar jag, som häckar och stolpar. Iaf så körde bussen idag så sakta att jag trodde jag skulle komma försent till tandläkarn! Den knöp till stan!

Kan int riktigt förstå att dom int har nån typ av vinterdäck utan kör på sommardäck?!


Ja det är int mycke man begrip, som t ex i måndags när jag skulle hem från Anne. Bussen var så knökfull att en till och vi hade fått kallas för sardinbussen! Tänk OM! Tänk om den hade kört i diket DÅ?!? Får dom verkligen ta in HUR mycket folk som helst???????


Men jag fick ett "hett" tips av chaffisen idag, när jag fyllde på tio-kortet. Fyll på mer innan nyår, för vi höjer priset, sa han. Undra hur dyyrt det blir...........nu kostar en enkel väg före 10 och efter 14.00, 20 spänn, därimellan 10 spänn, klart att dom måste höja bensinen kostar ju. MEN det är ju meningen att dom ska köra på biogas här.........och den står ju vi för! Hm.........


Nää nog med funderingar!

Inga kommentarer: