Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 15 november 2008

I stugan

Precis! Och gör man det....kopplar av alltså???? Hm......nja det är väl dåligt med det. När jag kommer hit till stugan tänker jag alltid, NU ska jag koppla av, läsa bok och bara njuta. Men av nån anledning, när jag kommer innanför dörrn så........händer det nått! Jag får betydligt mer energi än jag hade hemma! Bara av att komma hit.
Så nu har jag varit duktig! Ja man får ju int säga att man är det, duktig alltså, men nu gör jag det! Jag har orkat alla fönster, ja bara på insidan, "det är för kallt ute" och bytt gardiner! HURRA! Nu behöver jag int göra det förrän till sommarn! Så nu SKA jag försöka koppla av och läsa. Har hållit på med samma bok nu sen i vår och dotre håller på fråga efter den. Men det har int gått att läsa antagligen pga mina gamla glasögon, men nu har jag ju nya, så då kommer jag int undan.

Hm.....ja det är väl en av Hemligheterna som jag har. Jag kan int lämna nått ogjort, även om jag skulle vilja. Då mår jag otroligt dåligt, även om jag har hypervärk just nu, så hade det nästan varit värre att se fönstren skitiga. Man kanske skulle kalla det för full ovana ist.

Sen så kan jag int gå in i en affär utan att kolla blomstertidningar eller pysseltidningar........håller på ha en......hög nu!

Loppis ja.....hehehe OM jag får köpa och int stå! Jag letar ständigt 40-50 60-tals grejor, porslin, lampskärmar och möbler. Och snart har jag väl köpförbud! (och vars ska du rymma det där?)

Clas Ohlsons.....är en mycket välbesökt affär, hittar färg, ramar, scrap och annat som man kan behöva.........

och....Body Shop.....oj oj.....

Temagasinet, kommer ytterst sällan hem UTAN nått nytt te. Tur att man kan ta till stugan.

Ja sen så......kommer jag på att jag ska måla, ja då lämnar jag allt!

Hur kom jag nu in på det här??? Jo jag läste Gårdsromatiks Hemligheter och kom underfund med att man har nog några själv om än int samma. Eller ska jag kalla mina för laster?! Och det finns nog fler laster! =D

JO! Jag är en totalt sportfrek! Ser nästan allt som har namnet sport! Helst skidor

Kan int riktigt hålla på med allt som jag skulle vilja göra, som typ slipa möbler och måla om. Har två gamla dörrar, spegeldörrar, här i stugan som jag skulle vilja slipa upp och måla om. Men det skulle vara att ta vatten över huvudet! DÅ skulle jag bli sängliggandes! Och att ha fibro, det är att leva lagom. Så är det.

Nä nu pockar Kiba på uppmärksamhet......TROR hon vill ligga i knäet och ha en mysstund, men.....kökssoffan är upptagen av husse!!!

Nä nu får det vara nog för idag, ryggen skriker...

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: