Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 30 mars 2009

Ja int hade jag riktigt....


Jag hade int räknat med MER snöskottning! Även om jag vet att det brukar komma, så......torra vägbanor och gångvägar, inger en en vis förhoppning om en tidig vår....men så blir det int, det ska komma blötsnö idag eller inatt...BLÄÄÄ!

Alldeles typiskt hemskt värkväder alltså!


Annars så har det int hänt så himla mycke. Vi var och grattade min svåger i lördags, han blev vuxen......hahahahahahahahaha, nä, han kommer alltid att få vara "lillebror", han blev iaf 50 år. Vi åt en trevlig middag på Viking. Jag åt lax och det var mat för två! Jag hade en otäckt illamående hela maten.....man är ju så OTROLIGT dum. Varför sätter man i sej allt, när man ändå är mätt?! Är det snåltarmen som gör se påmind??? Man kan ju int lämna, det kostar pengar, och tänk på alla som int får äta sej mätt och viseversa......är det så? Det blev iaf bara en sallad på söndag!


Men.....min svägerska och jag bestämde att vi skulle gå ut och äta lunch nån dag......få se om det blir av, vem av oss som kommer ihåg det! ;-D MINNET!!!

Här kommer ett litet smakprov på mitt Scrapbooking, "Klipp o klistra för vuxna" ;-D Har haft Mats att hjälpa mej att fota, för jag är just nu så darrhänt, att det skulle bli bilder med fartränder! Köpte från Panduro, färdiga kort som bara var att vika på hälften. Dom är olika på fram o baksida, sen dekorarade jag. Vill int lägga ner ALLT för mycke pengar, man vet ju int hur länge "ilet" håller i sej!

Det här är väl lite mer åt scrap hållet..... sen så har jag gjort askar, genom att vika papper och det var riktigt roligt! Så nu kommer det att stå askar i varje hörn här hemma!! Användningsområde....tja presentask med "fyllning" ?




Tja det får väl vara allt för idag. Hm....kaffet har kallnat!! Jo nått som jag har funderat över, inge allvarligt, men det retar mej till vansinne!

När ni lägger in bilder i bloggen, löper allt utan problem eller....jag förlorar både textstorlek, färg och placering av text, och måste mellan varje inläggning byta.....eller är det bara jag som är så jäkla okunning och int har fattat hur man ska göra???? Troligen det sista! Men jag vill HEMSKT gärna ha tips! För jag är deffinitivt inge dataproffs! Ska berätta nångång HUR jag hamnade vid detta "elände".....för jag skulle "ÖVER MIN DÖDA KROPP ALDRIG SITTA VID EN DATOR" så man kan säga att jag är totalt nybörjare!

Ha iaf en bra dag och se upp för halkan och ta int av er långkalsongerna än!

Byebye!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina kort och askar.Nu blev jag sugen på att pyssla.Tror du vi kan göra det på torsdag?????
Ha det så bra.
Kram Anne

Marianne sa...

Tjena Svägerskan
Tack för trevligt sällskap i lördags jag tror vi får hjälpas åt att komma ihåg att gå ut och äta eftersom vi bägge ser ut att tillhöra minnesmästarna
Ha de gott
Kram Marianne

Gårdsromantik sa...

Visst skall man unna sig lite gott! Man måste ju passa på.

Så mycket fint du skapar.

Kram Maud