Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 3 november 2009

November....

...ja vädret stämmer då! Fy vad det är regnig...ja det regnar, fast det syns int, men man blir blöt!
Har varit med promenadgruppen och käkat lunch på "isladan", Rinkside idag.
Vilken mat! STORT salladsbord och fyra varmrätter att välja mellan, plus kaffe...80 spänn. Problemet är att sluta när...nä innan man är för mätt!

När jag var på väg till en av promenadtanterna såg jag nått....hehe....helt fel sak den här tiden på året. JO en som klippte gräsmattan! Troligen för att få upp allt löv, men det kändes så fel. Kunde först int förstå vad jag hörde!
Men, det är int många kvällar sen jag hörde och såg, i mörkret, en hop med knölsvanar på väg söderut, i månljuset! Synd att min kamera inte är SÅ bra att det går att ta nattbilder, som blir bra, eller så är det mej det är fel på...Men det var en härlig syn!

Imorrn...ja, jag har fått ge med mej, blir det vaccination iaf. Har blivit övertalad. Så vi får se om jag blir sjukare än vad jag är nu. Blir int av med förkylningen som jag haft nu i en månad snart. Ringde för säkerhetsskull och hörde om jag skulle ta sprutan när jag nu var snuvig, och det gick bra SA DOM. Men jag har som i bakhuvudet att man int ska det???
Och eftersom jag har fibro, så vet jag int heller hur jag kommer att reagera...och vi ska ut och äta i helgen....

Upptäckte att mitt favvo ställe Kåffe In visst har lagt ner???? Det har startat ett 50-tals kafè där. Jag bor här i staan men har int stor koll!! =D Måste kolla in stället när jag är ner på torsdag!

Ja...nu vet jag inte om jag har någe mer att förtälja.
Så vi får höras!
Kram på er alla!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij vännen.. hahaha.. duu, de var INTE alls längesen jag körde me min uppsamlare sådär..hehe, jag tänkte just på att grannarna NOG skulle tycka jag var " dingdong" då jag körde den..hehe.
Men jag HATAR då ALLA löven ligger kvar på våren, man får ju aldrig en torr gräsmatta..
hehehe.. jaadu, å me denna tokiga höst, så vettetusan, kanske nästa år så står nån å klipper gräset kring jul..hahahahahaa.

Nee, har ert mysiga fik lagt ner.
Vi är alltid på "Lilla Marie" då vi är till Ske-let.. ska dit snart.. bara vi får me våra vänner, för vi har haft det som lite tradition å julhandla där..de mesta iaf..en heldag..myyyysigt.

Joo, visst är det härligt me djuren man haft under alla åren. Stor djurvän är man ..hade man bott bättre till å haft större, så hade man säkert haft fler djur.. både katter å hundar å andra fina 4-benta.

Ha de så bra idag.. lycka till me sprutan.. jag ska INTE ta den.. inte som det ser ut nu iaf.
Kram på dej. Helén.