Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 29 november 2009

1 Advent

Och skyltsöndag, det drar ihop sej, det gör det!
Har faktiskt int kommit ihåg att tända första ljuset idag. Tror det beror på att det har varit skidtävlingar idag! Vi satt i rummet och åt frunch!
Men det gick väl int så bra för di svenske, varken damer eller herrar. Men...det är ju bara i början av säsongen....hm....

Har iaf fått upp ljusslingan över bron OCH ALLA ljus lyser! DET är ovanligt!
Dotra har bakat Kokostoppar och sen så har vi en smet med godis i kylen! Kaffetryffel med kokos, som ska doppas i vit choklad, bara den börjar gå att rulla så.

En kompis åt mej inne på Facebook har lovat beställa snö till i dag, men det verkar vara slut på den varan. Kallt blev det iaf, så det blir täckbyxor, mössa och långkalsingar i kväll!

Nepp nu ska jag vila.
Ha en trevlig första advent!

1 kommentar:

japp sa...

Hej hopp sockertopp..hehehe.

Visst är den fin pippi-tröjan, hon är fantastisk min gooa mamma, å nu har hon gjort mej ett par äkta lovikka-vantar i julrött lovikkagarn.. sååå fina å jag e så nöjd.

Men duu.. jag har haft lite ruschigt idag, så nåt ljus bidde det nog inte för oss.. jag hann iaf sy klart kappan i köket å sätta upp julgardinerna som jag sytt.. så jag e nöjd.. imorrn får jag ta stjärnorna å de andra.
Ska hänga upp en slinga som ser ut som snödroppar, du vet nog hur de ser ut.. beställde en ny sån i år..från jotex.

Hoppas er 1.a advent varit bra.. det har min.. å duu.. facebook.. de har jag me.. men jag har nog inte din sida, tror jag.. hade varit skoj..=) kram på dej å gonatt. Helan.