Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 16 november 2009

Usch, vilker väder!

Så vad gör man då? Jo i helgen har jag suttit och scrapat lite, gjort julkort. Men nån julstämning infann sej icke!

Alltså vem tusan har beställt det här vädret?! Int jag iafall, säkert nån av grannarna som läste en förbannelse över mej, när jag jublade över snön som föll för några dagar sen! Nää...jag skämtar, såna grannar har jag int, som läser förbannelser över folk. Fast snö gillar dom int.

Har gått in i en fas av faslig värk, kände det när jag vaknade i går morse. Både fibron och astman gav sej till känna. Ja...och sitta still och "klippa och klistra" kanske int var det bäste, men roligt!!

Köpt dom häringa julkorten hos Carina i Örviken, hon reade ut dom, 8 st med kuvert för 75:-
Det är egentligen bara att trycka ut delar och sätta ihop, liite fusk scrap kanske. Men jag tyckte det var bra, dels för att jag int alltid klarar av att hålla på med att klippa ut allt själv.
Sen så har jag sparat "mallarn" som blir kvar, dom kanske går att använda som mall till andra kort.
Vi var ju på staan jag och dotra i lördags mitt på dan. Men vilket folk det var!!! Tror julrushen har börjat! Folk himlade med ögonen och stressade fram som tok, när man int flyttade sej tillräckligt fort!
Herre Gud! Det är väl nu man ska njuta!! Tur iaf att affärerna int har börjat spela julmusik än!
Jag köpte en lykta, typ stall lykta, på Hemtex, ska ha den ute på baksidan....iaf medans det är lite snö, sen får jag väl ha den på framsidan. Sen gick vi och rekade julklappar! Hittade ett par julgardiner på Indiska, men jag fick inte köpa dom nu.....så kanske det blir julklappar till mor?????
Ja, på Hemtex fann oxå jättesöta glöggmuggar....som jag int fick köpa! ;-D

Sen blev det fika på Lilla Marie, givetvis! Men det var med skohorn och matolja man fick en plats!! =D
Hittade en "Slabadang"...vad det är? Jo en bakelse med choklad rulltårta, inuti är det grön marsipan, vispgrädde och en bit banan, ihop rullad som en rulltårta, toppad med vispgrädde! Supergott!!!
(tror jag måste lära det här programmet att stava, alla ord blir rödunderstrukna ju!)
På kvällen blev det mat och födelsedagsfirande på Vegas! Trevligt var det och god mat. Nåra av oss tog ett grillspett med en salsa som var så hutlös stark att hade man varit permanentad, hade man blivit rakhårig!! Efterrätten bestod av banana split för en del och för en del av kanelkanderade blåbär med pannakotta....men vars dom blåbären var det vete sjutton, dom hade iklätt sej jordgubbskostym! Men smaken var det inge fel på!
Vegas har byggt om som vi höll int på känna igen oss! Dom har fått större lokaler och det var proppfullt! Det var t o m två trubadurer som underhöll.
När vi skulle hem, föll det underbara vita snöflingor!
Men det var då det! Nu råder ishalka och blivade benbrott! Har letat reda på broddarna för säkerhets skull. Men som det är nu är det lika bra att allt tinar bort. För här i Skellefteå plogas det int OM det int snöar mer än 1 dm åtgången!!!! OCH det gör det ju väldigt ofta...nä. Så gångvägarna är HEMSKA just nu och har varit. För det har ju iaf tagit minst 1-2 dagar innan dom har varit nedtrampade så det har gått att gå...men int speciellt jämna. Halkar man int så stukar man fötterna av sej pga att det är ojämnt!
Näpp nu får det vara bra för idag!
Ha det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var också ner till stan och håller med dig om att det var mycket folk,för när vi gick ut från Indiska så sa Jan att han tyckte att han såg dig.Själv är jag blind som vanligt hihi.Ha det så bra.
Kram Anne

japp sa...

Heeij.. wow.. mycket gott å trevligt å mycket fiiiiiifina kort..så duktig du är.
Jaadu, min julblogg lade jag ner igår, de som kommer upp är google torrent net.. en reklamsida.. vi gör vad vi kan för å få bort den.. men virussök gör jag varje dag, så det har då inte visat sig här iaf.
Trist att de ska tjorva å kika in.
Jag håller mej till min vanliga blogg, så gör jag den lite "julig" istället.. går de bra de..heheheh. Säg gärna till igen OM det uppstår nåt då du ska logga in.. du kan ju maila OM du vill..kram på dej. Helan...å duu..lyllos, Lilla Marie vill jag ju me åka till..buhuuuu. kram

japp sa...

Johoodu, det är gullevärt för mej..vettu. Jag e gla för sån hjälp serru.

Såklart säger jag till.. vad har man vänner till ...=) Kram pådej. Helan.

Nim sa...

vilka fina kort. Har försökt med detta konststycke men lyckades inte så speciellt bra.

väntar på anticimex som ska göra en besiktning, gratis på nån försäkring. Hoppas de inte hittar nåt hemskt :)

Ha en bra dag.