Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 21 november 2009

Jag kan inte minnas....

...att jag någon gång varit med om det förut. Men Mats och jag har delade meningar om det!
Att: man möter en IGELKOTT på väg ini affärn! En vecka före 1 advent! I november....????????

Det gjorde vi idag! Fast jag måste säga att dagen har bjudit på många olika känslor.
Drog upp rullgardin och möttes av blå...nja blå är den ju int den här tiden på året, men iaf klart väder och solen på väg upp! Vilken lycka!
Drabbades av, hör och häpna, JULKÄNSLOR!! Nu, med bara mark och solsken!

På vägen till affärn fick jag VÅRKÄNSLOR!! Väntade nästan att Solbacken skulle vara täckt med Tussilago!
Hela jag har varit i oordning idag! Gått från ena känslan till den andra, tänt ljus och funderat på vad jag ska sätta i rabatten!!

Så har dagen varit för mej, som en berg o dalbana.....

Har iaf fått Kiba tvättad och halvklippt, tar resten i morrn. I morgon ska vi förresten på Nordanå museum på en utställning om dans. Min son ska dansa där, få se om jag lyckas få honom att fastna på nån bild. Det sitter affischer uppe i centrum där han och kompisarna är avbildade i serieform, undrar om jag ska försöka sno en????

Ja igelkotten ja.... den stackarn hade nog blivit väckt av det milda vädret och drabbats av vårkänslor! För jag tror int att han glömt köpa nått för vintern på affärn!

Ha en trevlig helg och njut medans det går av vädret!

2 kommentarer:

japp sa...

Heeij vännen.. hahaha.. jaadu, min sida är som den är..endel har såna problem å endel INGA.
Jag kan me få upp en grön bild först, det är bakgrundsfärgen, sen kommer rätt sida upp.
Endel får upp en reklamsida, den får jag me upp ibland, öppnas i nytt fönster.. jäkla jobbigt. Men det kan bero på nån länk man lagt till i bloggen, som smyger me.. irriterande iaf.

Idag har vi varit ute me dogzen i skogen, så nu ska jag pyssla på här hemma, har varit å plockat mej en liten gran å en liten tall.. ska ha inne i kruka.. har gjort lite småpynt till dom..hoppas de blir bra.

Nu ska jag fortsätta här.. har liet å göra idag.. me..hehe.
Kram på dej vännen.. ha en fortsatt fin Söndag. HElén.

Pockethexan sa...

Jag har också lite kluvna känslor inför det här att det är 1-a advent på söndag o för när vi stannade till för att äta i lördags på ett ställe på Söder här i Sthlm så ser man en maskrosknopp som tittar fram mellan betongplattorna o ovanför så lyser advensstjärnor i fönstret...

Vad kul med en hockeytoka till! Men det där med att vilket lag som är bäst det vet ju alla att DIF är mesta mästarna o det kommer vi visa igen till våren!!!

Men du är så välkommen, jag vill ha alla vänner man kan få o speciellt så trevliga som du, för visst är det väl ett ganska skönt sätt att skingra tankarna i mellan smärtskoven när man bloggar?

Kramis från en vän men dock en motståndare i hockeyvärlden/Pockethexan själv