Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 10 november 2009

Promenaddag...

..med ont i fötterna! Fasiken vad det gör ont att gå på isskrövlet! Känns som man gick på lego bitar...har fortfarande det minnet kvar hur det kändes!

Men det är iaf kallgrader och snöar liite liite grann! Hoppas det kommer mera!
Har varit på promenadgruppen idag och halkat runt i kvarteren häromkring. En hade redan ramlat när hon kom. Fast det är egentligen inte halkigt.
Vi fick våran kursbok....om hur vi ska äta MER fett. Men jag håller med dom andra, det var MÅNGA läckra recept i boken och man kan ju göra som man vill om man äter potatis eller nått annat till. Två böcker ska vandra mellan oss i gruppen. OCH....alla kommer att skriva av recept! Sen så lottas böckerna ut till nån av oss. Det planerades oxå att vi skulle träffas och laga mat ur boken efter jul...spännande...

Har dotra hemma nu, int i flunsan utan hon praktiserar på Kaplanskolan...som läärar (lärare) Så nu har jag fulle huse igen! Det tycker jag är trevligt! Men....alla dessa skor och jackor!!!! HAHAHAHAHA!! Själv klart följde HELA garderoben med hem! ;-D Hon ska ju vara hemma i 6 veckor och över jul. Så vi har börjat planera vad vi ska göra för julgodis och julbak.

Helgens bravader, kusinmiddan gick över förväntan. Riktigt trevligt och god mat. OCH vi avvek från sällskapet ganska tidigt, varken Mats eller jag mådde så bra. Han hade en rygg som krånglade och jag kände av flunsasprutan. Har int kunnat ligga på rygg, det har känts som jag har haft en mjuk tennisboll under skulderbladet, plus att jag har int kunnat ligga på sidan! Men det håller på ge sej.

Nä nu tror jag att jag ska sätta på lite musik och krypa under filten, fryser efter promenaden. Musik blir nog....nått avslappnande typ Hårdrock....hehehehe
Ha det och ta hand om er!

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du känner dig varmare, vännen.
STOR kram Lallis

Gårdsromantik sa...

Härligt med dottern hemma- så hon skall bli fröken :-)

Kram från Fröken Maud