Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 23 november 2009

Får jag lov?

Det här är en del av affischen som var upptryckt inför helgens "utställning" på Skellefteå museum.
OCH det är min son...Måste ju säga att jag är faktiskt lite stolt! På det stora affischen är det gjort som en seriestrip med pratbubblor.
Har aldrig trott att han skulle vara med i en manga! *fniss*
Jag skämtar, i s o f skulle vi ha fått läsa det från höger till vänster!
Nä nu ska jag skärpa mej!
Men...dom var VÄLDIGT duktiga och gjorde det så bra. Tre par visade olika stilar av foxtrot, vanlig hålla handen, gnuss och det dom kallar Dirtydancing.
Så det var kul att se, även om jag ser det dagligen på köksgolvet!

Medan vi var på museet, slog det mej...VARFÖR går man aldrig på museet????? Här i staan? Dom har ju faktiskt massor att visa och olika utställningar.
VARFÖR känns det som man måste fara till en annan stad för att gå på museum???
VARFÖR kollar man aldrig det som finns närsgårds??

Så vi bestämde att vi ska ta en tur dit igen och titta runt...ja och dom har ett fik oxå! HAHAHAHAHA!
Så nu gäller det bara att komma ihåg det! Fiket alltså ;-D

Att klimatet har gått överstyr verkar vara sant. Det regnade igår afton och i natt att vi har fått översvämning lite här och var, såna översvämningar som brukar vara på våren, när tjälen int har hunnit gå ur jorden. Nu är väl problemet det att den har hunnit gå i jorden och vattnet har ingenstans att ta vägen. Hela bussgatan var översvämmad i morse. Hoppas verkligen nån ha varit dit och försökt få bort vattnet, annars blir det skridskobana där i vinter!
Lite sol fick vi i af idag och det är skönt! Att se att den fortfarande finns där uppe!

Har varit duktig idag...städat ur vitrinskåpet...DET är en sån sak som jag brukar medvetet glömma för att det är så tråkigt!! Plocka ur en massa glas som man aldrig använder och som är fulla i damm!!
Men efter att ha fått en astma attack av att ha varit dit och hämtat vinglas, så var det bara att angripa eländet!
och VARFÖR har man en massa glas som man aldrig använder?? Jag bara frågar...
men samtidigt vill jag " int he " bort nått, man kan ju ångra sej.

"Om du bara hall på å kritisér dä sjölv
fa du int nanteng borta hänren."

"Att leva jer å väli"

...så det så...

Natti natti

Inga kommentarer: