Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 4 november 2009

Nu är det färdig sprutat..

..nä visst tusan man skulle ju ta två!

Men jag måste ju säga! Jag tror att folk blir som tokiga när det gäller influenser och sprutor!
Folk hade väntat sen FÖRA klockan 8 i morse utanför Rehab där sprutorna skulle tas...OCH dom öppnade int förran 10!!! Rena galenskapen! Det är väl ingen rockgala heller! Ingen bokrea!

När jag kom dit just efter 10 var kön så jäkla lång, ja jag hade säkert en 500 hundra meter med ca 200-300 personer framför mej! Man skulle kanske ha vänt om, men hur det nu var så rörde kön på sej och vi hade riktigt trevligt i kön. Vad som fattades, var vi överens om, var KAFFE, VARMKORV och BULLE!!!

Ca två timmar senare stod vi vid dörren, stelfrusna...DÅ kom dom ut med bänkar och stolar??? Kaffet då??? NIX! Väl inne gick det fort från nummer 53 när jag kom in, till nummero 7 tog det knappt en halvtimme!
Nu är första iaf tagen...och ja, jag var väl galen som stod kvar i två timmar...men kön var lika lång när jag for hem.

NU ska jag vila, har inga känningar av några symtomer än....men man kommer väl att åka på en rackarns förkylning efter att ha vistas ute i naturen med en massa folk, på samma ställe! ;-D

Ha det!

2 kommentarer:

maj sa...

Måste nog dra iväg för att spruta mig, känns inte så kul med denna flunsa. Men man är ju så rädd för alla biverkningar som kan bli.
maj

japp sa...

Heeij.. joo, jag hörde av endel som varit å tagit sprutan att de varit nästintill en kylig spänning i kön då det var vaccination på G..
de hade fått stå i evigheter å vänta, å t om på tvn imorse sa dom att de kändes som att en smocka hängde i luften i kön.. sjukt..

Jag ska INTE ta sprutan, inte som de ser ut nu iaf.. här har ju tjejerna varit lite sjuka.. Sara var värst.. hon har kvar lite hosta.. hög feber å kräkts.. men hon är bättre nu.

Nepp, nu måste jag ila.. ska iväg å fixa på pappas grav, ris, krans å lyktor ska ut.. det är ju farsdag till helgen.. så nu ska vi göra fiiiint.

kram på dej gooa vän.. ha en fin Fredag. Helan.