Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 19 november 2009

Tröttheten har slagit till!

Alldeles OTROLIGT!
Nä det är int min nya frisyr...men jag känner mej så där!
Vi kappgäspar!

Denna mulna dag har jag varit på fibrohantverk. OCH det har väl aldrig känts så motigt att fara.....sängen såg väldans skön ut i morse.
Men väl där så blev man på bättre humör, en del personer som varit borta ett tag pga sjukdom dök upp! Så det blev en massa kramande och skvallrande!
Fick även...ja fick och fick jag har ju betalat...mina jultidningar som jag beställt. Gissa vad??? JO HÄLGE! Jag gillar Hälge, världens bästa älg!
Sen så har det målats en del keramik, julkulor och tomtar.

Sen efteråt gick A-B, Anne och jag på Kanel och drack en uppiggande kaffekopp med medföljande gosak..hm..chokladkaka med vispgrädde...mumma! Vi blev på mycke bättre humör, alltså mindre trött.

Sen hittade jag på ICA, dammsugare med pepparkakssmak??? Och dom måste jag ju köpa! Smakade väl si så där...Ballerina med pepparkakssmak är tusen gånger godare!!

Så nu har jag ätit alla kalorier jag behöver i veckan! =D

Måste nog vila min värkande axel...jag gjorde världens dummaste grej i helgen! Vi hade varit och handlat på COOP, och all mjölk, fil, yoghurt m.m var i en sån där blå stor COOP väska, ca 12 liter...
Jag lyfte upp den på pallen jag har i köket...bara det var dumt gjort, började packa in...DÅ jag ser i ögonvrån hur väskan med resten av varorna är på väg i golvet! Och givetvis, i ren reflex hugger jag tag i kassen och försöker förhindra den att åka i golvet och alla mjöl litrarna...ja torka mjölk är int det roligaste! Givetvis sträckte jag mej, vad annars! I axeln, samma arm som jag tagit sprutan i, så nu har jag inga armar som funkar som dom ska!! Den andra armen är skadad sen lääängesen av att jag fastnat i en skidlift!
Alltid ska he ones!!

Det här kanske passar efter allt fika idag:

"Du kön må il öm du få uti dä
för myttjö gosakren"

Ha det!

Inga kommentarer: