Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 18 mars 2009

En trevlig dag idag!

Apsolut, en trevlig dag! Det är det när man får främmen och när främmen är ens syster ja då är det extra trevligt! =D
Vi fick en dag för oss själva, att prata.......och vi upptäckte int att det blev ganska skumt i köket, solen höll på gå ner! Drack kaffe och fikade, diskuterade politik, regering och försäkringskassan. Och vi undrade båda två hur det kunnat gå så långt, att vissa nästan får gå från hus och hem.
Men vi pratade om mycke roligt oxå!
Sen hade min syster planerat något, hon ville bjuda på middag! Vilken underbar överaskning, en "förfödelsedagsmiddag" på Pizzerian, vi inväntade sonen, och åkte iväg. Och givetvis åt vi deras goda kyckligsallad, tror int att jag kan äta av mej av den.
Och jag fick en blomma, int lika stor som den på bilden..........och om jag får det att överleva det vete gudarna! Men den är fin så länge den lever.
Sen har vi börjat så smått att planera våran årliga Piteå resa! Gäller bara att hitta en dag när jag har hundskötare hemma.
Har hört vårens första "vårfågel" idag och sett flera hundra tror jag............FISKMÅSAR! Det var ett herrans liv mitt på dan, när jag var ut på promenad. Och när jag såg upp var hela himlen full med tjattrande fiskmåsar, som skulle på besök på deras vanliga inneställe.....soptippen. Men, det känns ändå som vår när dom dyker upp, även om man innan hösten är så less höra dom.
Ja och snart kommer ju dom riktiga fåglarna!
Imorrn, ja.......då är det hantverk, det ska väl ändå vara själva ........den, att man nästan ska gruva sej för att fara dit, bara för vad som hände förra torsdagen......suck.....det känns iaf int roligt. Men jag hoppas att jag int blir själv mot "gnällspikarna".
Tänk! Jag behöver int diska idag!!! =D det hade jag glömt. Så nu ska jag bara slappa och se på tv.
Ha det!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. oj, så trevligt ni verkat ha det.. kul.
FIn blomma me.. vad är de för sort?

Jodå, nog finns de lackare här omkring. många är tydligen så upptagna för sk. försäkringsjobb.. verkar de som.. å dessutom är de iaf 15000 kr dyrare..
Men baskemej, de kanske var värt de om vi tagit nån hemmavid.

Men vi får se.. nästa år får vi göra om det, då vi ställer av bilen för vintern.

Så ni planerar en Piteresa.. shopparresa?? Hoppas ni får en fin dag då..kram på dej vännen. Helén.