Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 16 mars 2009

Vårtecken.....

......eller vågar jag skriva så?? Sist fick vi MASSOR med snö....Men visst är det ett vår tecken, när man får börja kryssa mellan vattenpölarna, det är spårigt som sjutton, väljer man int rätt spår hamnar man hos grannen.......vilket ju kan vara trevligt, men int om man har tänkt sej på staan!
Snart kommer den här pölen att vara en bassäng och dom som ska till busskuren, som står där, behöver sjöstövlar!

Klockan är kvart i ett......enligt väderrapporten: skulle det kl 13.00 vara sol! Den är på gång.....men hinner den? OCH givetvis skulle den här bilden ligga först av alla, men den hamnade sist! Eller näst sist.....

Ja det kommer att dröja ett tag till innan jag kan sitta på altan. Just nu är det "naturligdusch" från balkontaket! Och Kiba vill helst int gå ut där, fast hon vill ju ut dit, hon vet bara int hur hon ska ta sej förbi duschen!
Ja, man börjar faktiskt längta efter att få gå i gympadojor, på asfalten....fötterna längtar efter att få ställa bort vinterskorna! Vad jag int riktigt gillar med det här vädret, är att jag får så mycke mer värk! Och den brukar sitta i tills tjälen går ur backen, men man blir ju på bättre humör när det blir vår, så det väger ju upp en del.
Jag lyckades med att få ett skavsår på långfingret igår, när vi klippte Kiba. Det svider som sjutton! Tror det är första gången jag fått skavsår! Iaf när jag klippt hunden, det måste ha gått hett till! =D
Nu börjar jag bli kaffesugen!
Hm......jag undrar en sak.....OM jag nu säger att jag är ofärdig, vilket jag tror är norrländska, betyder det för andra då att jag int är riktigt klar, oklar, alltså oskarp......int lika skärp-t...eller???
För skärp är jag! Fast jag är ofärdig!
Ha en solig vårdag!

Inga kommentarer: