Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 13 mars 2009

Liite mindre arg idag...

....än igår iaf! Svårt att vara arg när solen skiner. Men......lite STOR irriterad är jag allt!

Vi hade som vanligt hantverksgruppen igår....OCH jag hann bara in så börjades det gnälla!!!!!! IGEN....men det har varit oroväckande lugnt ett långt tag, så det var väl int annat väntat!

Saken är väl den, att jag och en del av gruppen (två st) inte har samma uppfattning om vad en handikapp hobbygrupp ska göra. Tycker att är man i det läge som vi är, dåliga nästan jämt, så ska man int behöva ha den pressen att man ska prestera en massa......för att föreningen ska ha bingovinster, eller för att vi ska kunna sälja. Och då givetvis få in pengar till hobbygruppen, som ju int är så dumt, men.......NÄR det blir ett MÅSTE att producera grejor, som dessutom nästan aldrig går att sälja. Därför att det ÄR ett överflöd av, broderat, pärlhalsband och annat hobbyarbete, ute till försäljning. DÅ känns det som man går till ett arbete igen, vilket jag int tycker att det ska vara!

Meningen med en grupp som den här ska vara, att man träffas och pratar, vill nån göra nått arbete och orkar så gör det. OCH det SKA INT SPELA NÅN ROLL OM DET ÄR TILL OSS SJÄLVA ELLER TILL FÖRENINGEN!!!!!!!

Men givetvis kom klagomål fram igår på att: "vi tycker man ska göra till föreningen, det är därför vi är här, dom ger oss ju pengar." Visst vi får pengar och visst vi ger föreningen grejor, men det SKA INT VARA ett krav! Saken är den att vi får inga nya medlemar till hantverksgruppen, antagligen för det här, många har kommit och besökt, få har kommit tillbaks.
Det börjades klaga för att jag och en annan hade tagit med oss scrapbooking. Det blängdes en hel del! Och när det komfram att det int var till försäljning det vi gjorde då jäklar bröt he-vetet ut! =D

Men som tur är så är jag int ensam i allt det här, vi är......ja resten av gänget tycker likadant.
Första regeln för en handikapförening ska vara att: 1 Träffas och ha kul, 2 Känna sej välkommen, 3 Känna att man klarar av det och t o m lär sej nått man int trodde att man kunde klara av längre!, 4 Få uppmuntran.


Sen om det leder till mer pengar i kassan, ja bra, men DET ska int vara det viktigaste! Det viktigaste SKA vara att vi mår bra!!!

NU har JAG gnällt färdigt!
Ha en gnällfri trevlig helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att jag inte var där igår.Har dom inget annat att göra än klaga,det är nästan synd om dom hahaha.
Du få ha en trevlig helg.
kram Anne

japp sa...

Heeij.. håller me dej, å så skönt sen å få gnälla av sig lite.. de e de som är så bra me bloggen, å ingen som ska ta ens skit personligt heller.. superbra.

Japp, idag har solen varit hos oss hela dagen, ljuvligt.
Men det har varit en hektisk dag för mej, å nu jobbar jag.. helg, om än bara 13-21 idag.. 12 timmar imorrn.. hmm.

Joo, visst är de väl de bästa, bara få kila över hos vänner å bekanta utan nån förvarning, inte behöva boka tid, bara ta en 5.a å ha lite trevligt.
Sån är jag.. spontan, ingen som vill boka in mej hos folk, är dom hemma så är dom, är de upptagna så kommer jag en annan dag.. inga tidbokningar eller så.

Hoppas du har de bra annars.. å att du får en fin helg.. kram Helén.

Nim sa...

Så typiskt att det ska finnas de som gnäller överallt. Helt klart är ju att era träffar ska vara roliga och ge social stimulans (gud vilka ord jag kommer på), det tycker i alla fall jag är den största meningen.

Själv är jag så trött så jag vill bara sova..men måste ju kolla in Letś dance.

Ha det bra

kram maj

Lallis - liv och leverne sa...

Kikar in till dig och tycker att du har en mysig och fin blogg. Och absolut läsvärd:)
Och man måste få gnälla av sig lite när man behöver det:)
kram Lallis

Gårdsromantik sa...

Åh vad jag håller med dig - vartenda ord!

Vi hade en liknande "kurs" där vi bara mös och snackade strunt ... precis som det skall vara.

Kram Maud