Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 16 mars 2009

Lax i krämig sås

Ett recept som är enkelt och går snabbt att göra, plus att det är himla gott!

6 portioner:
800g benfri lax, torsk el hälleflundra
1 dl vatten
3 msk konc hummerfond
1 dl Crème Fraiche
2½ dl mellangrädde
ca 2 tsk fransk senap ( vilken senap som helst går bra)
1 knippe dill
2 msk röd stenbitsrom (har man löjrom så går det oxå)
salt

*Skär laxen i mindre bitar
*Blanda vatten, hummerfond, crème fraiche, grädde och senap i en låg vid kastrull. Koka ihop såsen något.
*Lägg i fiskbitarna och sjud under lock ca 10 min.
*Hacka dill, rör ner dill och rom i såsen.
*Smaka av med salt. Låt allt få ett uppkok.


Servara med pressad potatis, blomkål eller broccoli.
Tro att det går att äta pasta till det här istället för potatis.

3 kommentarer:

japp sa...

ÅÅåj, va gott me fisk.. mmm.. de var ett tag sen man åt de.
Längesen me som jag var in på min viktsida, verkar inte som att kilona vill ge me sig.. usch, inte skoj, har bara gått ner dryga 3kg å nåt hg upp å ner upp å ner.. usch, trist.

Tur jag inte stressar me det.. men nog borde de ju gått fortare tycker man juh.

Hoppas allt är bra? Hur går de me din vikt då.. kör du på eller? Har du slutat eller minskat in på digestive..hihih.. de e ju såå goa.

Nu ska jag vila lite..typiskt att man är trött efter helgen då man har strålande sol å flera +grader.. kram Helén.

Emma sa...

Ah, arigatou! Jag ska göra den i helgen tänkte jag... men, hur ser hummerfonden ut... i vilken sorts "förpackning"?
vars hittar jag sånt i en affär? haha! Låter kanske lite dumt:P

Jag har nyss varit å gymmat, självmant och helt själv :D Jätteskönt!
Imorrn ska jag börja skriva uppsatsen, önska mig lycka till!
Puss och kram
dotra

japp sa...

Heeij.. nee, inte tar jag de så hårt.. vikten åså.
Jag väger mej inte så ofta, å jag känner mer på kläderna åså, för min våg litar jag INTE på.. hmm, man kan inte gå upp/ner 2-3kg på en dag..
tror nog inte de.

Men jag står på mej.. de får ta den tid de tar...känns bäst så.
Tror jag bara får så dåligt samvete å stressar om jag ska behöva ha såna datum-mål å gå efter.

Hur har du det annars då?
Hoppas du får må bra å njuta av den härliga solen.. här har vi haft sol i några dagar nu.. HÄRLIGT, ÄNTLIGEN!

Kram på dej... Helan.