Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 10 mars 2009

Titta det snöar...

......se nu tittar lilla solen fram igen, fast nu snöar det, nu skiner solen, snöar, solen......nu TOKSNÖAR det ju!
Vad har vi för väder idag egentligen?! Aprilväder eller...?

Har iaf varit på fibropromenad, fast jag kände mej lite hängig.......sthlmsbasillusk pg?? Men efter ett tag kändes det bättre, vi t o m gick så fort att vi fick lov att utöka rundan! Fiket på kyrkan hade ju int hunnit öppna! Och som vanligt spred vi skratt och galenskap i kyrkan! En av tanterna hade köpt en bakelse/kaka som kallas för Snusdosa....OCH givetvis slank det ut en GUDOMLIG kommentar: Sockerkaksbotten måst vara indränkt av nattvardvin! Så god var den! Det blev ju förståss et hejdundrandes gapskratt och när vi ser efter sitter folk och håller för öronen! Men visst är det i bibloteket man ska vara tyst?! =D


Just nu sitter jag och tittar i en "priskurant" (katalog) från Tupperware.....har tänkt ha ett så kallat party, men jag funderar på VARS jag ska rymma det jag köper! OCH varför görs det mest bara runda burkar, dom tar ju så stor plats? Är mest ute efter en bakduk, min gamla håller på att spricka sönder, så den hamnar i stugan. Sen frågade jag OM jag slapp få en värdinnegåva......HAHAHHAHAHAHA blicken var nästan obetalbar! Nån som int vill ha gåva! Men oftast är det sånt som man int vill ha, en massa burkar! Så fram åt våren typ efter påsk blir det väl tror jag......OM jag får ihop nå folk vill säga.


Ja........jag hade tänkt skriva nått,men nu har jag glömt det, som vanligt alltså......Vi har ett jobb framför oss, bara gubben piggnar till....hund tvätt/klipp....jag gruvar mej. HON är SÅ tovig så det är int sant!! Måst bero på kylan vi hade ett tag, nåra veckor. Hon ser ut som en nallebjörn! Men jag måst börja klippa annars blir det problem när ALLT ska bort till våren. Dessutom ser hon inget, men......tur hon har luktsinnet iaf! Så godis hittar hon alltid! Tur iaf att det int är lika noga hur man klipper henne som det var med förra vovven! vad sägs om: det ska se ut som det står en sexpack öl på ryggen..........DET lyckades jag aldrig med, men vi ställde ju aldrig ut Asterix heller, till uppfödarens förtret ;)

Nää nu ska här vilas, hörs !
bye bye

1 kommentar:

A home far away sa...

Hihi ja vårvädret kan ju spela en både ett och två spratt:)

Kram Gunilla i Singapore